Ditemuramah sempena Pilihanraya Kampus KUIS


Assalamualaikum dan salam kebersamaan mahasiswa...
Kali ini nie-zarm ingin menulis mengenai liputan yang telah dilakukan oleh sahabat-sahabat saya dari Ijazah Sarjana Muda Komunikasi (Penyiaran) Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) mengenai pilihanraya kampus di KUIS yang begitu hambar.


Mungkin kerana kurangnya kepekaan mahasiswa dan juga kurangnya promosi daripada pihak Majlis Perwakilan Mahasiswa untuk mengajakm mahasiswa untuk sedar mengenai perkara ini, membuatkan ramai yang tidak tahu mengenai tarikh penamaan calon, kerana menurut Ketua Bahagian Pembangunan Mahasiswa, Ustaz Imran Kamal Basha, aliran untuk menyampaikan maklumat mengenai notis pilihanraya kampus adalah seperti sebelum ini. Tidak mengapalah, yang penting tugas untuk memeriahkan kembali suasana KUIS adalah tanggungjawab bersama.


Pelbagai perancangan sudah diatur. Doakan agar selaganya berjalan lancar untuk pembangunan mahasiswa KUIS bersama Insya Allah

Comments

  1. salam.. pertama2 sekali sy ingin mengucapkan setinggi2 tahniah di atas perlantikan mu sbg Presiden MPM sesi 10/11 KUIS.. bg sy, antara faktor2 yg mendorong pelajar tidak ke pilihanraya ialah:

    1-Tidak tahu/kenal siapa calon2 MPM..

    2-Memikirkan bhw tiada kebaikan buat mereka jika pergi turun mengundi krn x kira siapa pn dilatik mnjd MPM, perkhidmatan di KUIS ttp begitu jua, tidak berubah..

    3-Tiada demam kempen..

    4-Calon yg sedikit, memastikan para pelajar bhw para MPM akan mng tanpa bertanding krn tiada saingan, jd x perlu turun mengundi..

    5-Gerakan MPM lepas yg tidak dinampak oleh majoriti pelajar KUIS..

    Ini mungkin diantara faktor nya, dan dr pendpt peribadi sy sndiri.. Allah'hualam.. Tahniah sekali lg.. Wasalam

    ReplyDelete
  2. salam..oo, tahniah2 sebab dilantik jadi presiden MPM 10/11 :)

    ReplyDelete
  3. Waalaikumsalam...syukran sebab mendoakan...tapi sebenarnya ambo belum dilantik sebagai presiden lagi...tetapi baru menang tanpa bertanding...kat KUIS ni mengamalkan syura...kalau syura memilih ambo jadi presiden, barulah ambo benar-benar layak..saingan sengit...tetapi doa-doakanlah supaya ianya berpihak kepada ana...

    ReplyDelete

Post a Comment