SUARA ANAK MUDA : Bila nak daftar??? Pilihanraya semakin hampir!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca Kalam Nie-Zarm

Bila nak daftar? Kenapa tiba-tiba saya suarakan mengenai perkara ini? Berdaftar apakah yang Nie-Zarm hendak nyatakan di sini? Sebenarnya Nie-Zarm ingin menulis mengenai pengalaman minggu lepas Nie-Zarm ke PC Fair di Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC).

Ketika dalam perjalanan pulang daripada meneman Syahril Azam (teman sekelas di KUIS) dan abang iparnya membeli laptop, saya terserempak dengan satu meja yang dibuka di dalam kawasan Suria KLCC. Ramai juga yang menyerbu meja itu, sedangkan jika dibuka meja sebegitu di kawasan KLCC, sudah pasti pihak keselamatan akan menghalau mereka.
Begini sesaknya tempat tersebut

Apabila saya sampai di sana, saya terserempak dengan suasana berikut.

Rupanya kaunter ini

Rupanya begitu sesak mereka membaut semakan SPR untuk bergelar sebagai pengundi. Tahniah buat anak muda yang berdaftar pada hari tersebut (walaupun saya tahu berkemungkinan besar mereka yang berdaftar pada hari tersebut tidak akan membaca blog ini)

Inilah sebenarnya anak muda yang inginkan PERUBAHAN, mereka tahu bahawa mereka BERHAK MENENTUKAN ARAH TUJU NEGARA. Bukan sahaja melaungkan suara mereka, tetapi mereka TAHU HAK MEREKA DAN TAHU UNTUK MENEBUS HAK MEREKA DI JALAN YANG SEPATUTNYA. Bukan hanya sekadar bersuara sumbang tetapi hanya jaguh kampung.

Buat anak muda di KUIS juga tidak ketinggalan, ini yang sepatutnya anda buat bagi mereka yang sudah layak mengundi. Tonjolkan bahawa anda boleh membawa perubahan juga. Anak muda yang mampu ini tetapi hanya menjadi jaguh kampung bukan seorang dua sahaja, tetapi berangka 4.3 JUTA ANAK MUDA MALAYSIA yang masih lagi tidak berdaftar.

Lihatlah apa yang sudah dicatit dalam Berita Harian pada 2 Julai 2010

Mungkin tidak jelas, saya besarkan lagi
Jadi ADAKAH ANDA TERGOLONG DALAM 4.30 JUTA YANG MASIH LAGI TIDAK BERGELAR PENGUNDI? ANDA TAHU JAWAPANNYA

(P/s : Nie-Zarm sudahpun bergelar bakal pengundi di DUN Kota Lama, Parlimen Kota Bharu, anda???)

Comments