CAKNA MAHASISWA : Kaedah pendaftaran bagi pelajar senior sesi 2011/2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Maafkan kalam nie-zarm kerana tidak mengemaskini cerita yang terbaru di KUIS, maklumlah apabila semakin dengan ambilan pelajar baru untuk sesi 2011/2012, pelbagai persediaan dilakukan untuk memastikan perjalanan untuk menyambut mahasiswa baru berjalan lancar.

Ramai yang sudah menyebut mengenai kadar yuran yang perlu dijelaskan untuk layak berdaftar semester baru bagi mereka yang mempunyai yuran tunggakan. Apa-apapun pertemuan dengan pihak Pejabat Bendahari sedang diaturkan. insya Allah akan dapat jawapan yang secepat mungkin.

Bagi pendaftaran pelajar baru, kaedah yang digunakan untuk semester ini dan masa akan datang adalah lebih berbeza daripada semester-semester yang sebelum ini, kerana membabitkan tandatangan mentor untuk program mentor mentee yang sekian lama dianggap terbiar oleh mahasiswa.

Sebelum berdaftar, mahasiswa perlu mendapatkan SATU SAHAJA borang pendaftaran yang sudah dimuat naik (upload) di dalam lawan web KUIS dengan memuat turun (download) borang tersebut ataupun boleh didapati pada hari pendaftaran di Pusat Konvensyen KUIS (PKK), namun saya mengesyorkan supaya borang tersebut dimuat turun untuk mempercepatkan proses pendaftaran.

Beginilah lebih kurang wajah borang pendaftaran


Seterusnya dapatkan tanda tangan mentor anda di bilik mentor anda, jika anda tidak mempunyai mentor, anda boleh terus mendapatkan maklumat lanjut di Fakulti masing-masing, jika anda merupakan mahasiswa Akademi Islam, anda dapatkanlah maklumat daripada pejabat Akademi Islam.

Seterusnya untuk urusan penempatan, anda boleh terus ke kaunter Bahagian Kediaman dan Penempatan Mahasiswa (BKPM). Selesai sahaja berdaftar di sana, pelajar boleh membuat pendaftaran kursus anda di portal pelajar sama ada di Pusat Siber, ataupun jika anda membawa komputer riba, anda boleh mengakses internet untuk berdaftar terus di dalam PKK tanpa perlu keluar daripada PKK.

Langkah yang terakhir pula ialah dengan mendapatkan pengesahan di kaunter Bahagian Rekod, maka selesailah sesi pendaftaran.

(p/s: Nie-Zarm dan siap dah semua borang untuk pendaftaran nanti, anda?)

Comments

  1. ade brapa je borg pndaftaran yg kite kne download?

    ReplyDelete
  2. salam..download borg nie kt ne ye?

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum nak tahu bila intake untuk 2012 ye.dah lepas ke?

    ReplyDelete

Post a Comment