CAKNA MAHASISWA : Pendaftaran Sesi II 2011/2012 dan beberapa pengumuman penting

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

1. Seperti yang pernah saya nyatakan di dalam artikel yang berkenaan dengan bantahan terhadap penghapusan "autoreserve", maka telah diketahui bahawa perkara tersebut telah dihapuskan.

2. Kesan daripada memorandum yang dihantar, akhirnya tempahan bilik secara atas talian (online) telah dikembalikan semula yang mana masih lagi mengekalkan sistem "siapa cepat dia dapat" untuk menghadirkan keadilan kepada semua mahasiswa di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS).

Pendaftaran secara atas talian yang akan diimplikasikan selepas ini - Gambar Hiasan


3. Tempahan bilik boleh dilakukan oleh mahasiswa dan mahasiswi BERMULA 22 OKTOBER 2011 SEHINGGA 8 NOVEMBER 2011. SEANDAINYA ADA YANG TIDAK BERDAFTAR PADA TARIKH TERSEBUT, MAKA MEREKA PERLU BERDAFTAR SECARA MANUAL IAITU PERGI DARI PEJABAT KE PEJABAT UNTUK MENYELESAIKAN SESUATU URUSAN.

4. Kesan daripada pendaftaran sebegini ialah, MAHASISWA DAN MAHASISWI TIDAK PERLU LAGI UNTUK BERATUR PANJANG DI PUSAT KONVENSYEN KUIS (PKK) SEPERTI AMALAN SEBELUMNYA.

Gambaran pendaftaran mahasiswa senior tidak akan sebegini lagi - Gambar Hiasan

4. Cuma, bagi mereka yang belum menyelesaikan hutang, digalakkan untuk menyelesaikan segera KECUALI BAGI MEREKA YANG TELAH MEMBUAT PERMOHONAN PINJAMAN DAN TAJAAN SEPERTI PTPTN, MARA, ZAKAT NEGERI DAN SEBAGAINYA KERANA MEREKA INI DIBENARKAN UNTUK BERDAFTAR.

5. Seandainya para peminjam PTPTN, MARA, ZAKAT NEGERI DAN SEBAGAINYA MEMPUNYAI MASALAH PENDAFTARAN, MOHON DIRUJUK KEPADA PUAN SITI ZULAIHA BINTI AHMAD SUKAR, SEKSYEN TAJAAN DAN KEBAJIKAN, BAHAGIAN PEMBANGUNAN MAHASISWA (BPM)

6. Keadahnya ialah, MAHASISWA MESTI BERDAFTAR ASRAMA TERDAHULU SEBELUM MENDAFTAR KURSUS SEPANJANG TEMPOH TERSEBUT.

7. Berkenaan dengan masa untuk pengambilan kunci akan diberitahu kemudian.

8. Hari pekerjaan akan bermula pada 8 Oktober 2011 (Selasa)

9. Cuma kebarangkalian yang akan berlaku ialah yang mana sistem ini akan mengundang masalah kecil seperti berlaku keadaan sesak dari sudut kemasukan dalam sistem pendaftaran secara atas talian, mohon untuk mahasiswa memahami dan bersabar serta bersedia dengan sebarang kemungkinan.

10. Semoga Allah memberi hidayah kepada mahasiswa untuk menjayakan gagasan Taadib KUIS dan memasjidkan Universiti.

Comments

Post a Comment