Bila sudah lama tidak menulis di Kalam Nie-Zarm

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sudah lama tidak mengukirkan kalam di sini. Sedangkan suatu ketika dahulu di sinilah rancak segala gerak kerja saya nukilkan.

Setelah melihat kepada senarai tulisan saya, rupanya sudah sepurnama tidak mengukirkan kalam-kalam di sini. Saya semakin kurang di atas talian. Ketika dalam perjalanan mencari diri sendiri, pelbagai cubaan saya harungi. Tersungkur dan bangun balik menerima segala ujian.

Pada usia menjangkau angka 23, ramai yang menasihati saya agar memulakan hidup dengan lebih serius daripada biasa. Merangka dan merancang segala bentuk masa depan. Saya sebenarnya masih lagi hidup dalam kenangan. Rasa ingin mengaut ilmu masih menebal, saya lebih suka belajar berbanding bekerja.

Tapi apapun tetap perlu saya harungi hidup yang sudah tercatit di Luh Mahfuz itu. Meskipun banyak isu yang berlaku sama ada di kampus yang pernah saya berbakti (KUIS), saya tidak ligat mengeluarkan kenyataan atau pandangan seperti dahulu. Maklumlah blog ini pun bukannya ada pengikutnya yang tersendiri.

Buang masa dengan edit gambar

Kini permulaan baru bakal bermula. Harapan agar ianya menjadi permulaan yang baik dalam kehidupan saya. Setidaknya untuk mewujudkan kebaikan walaupun sekelumit sumbangan demi ummat ini.

Comments