Oktober Berulang Kembali : Satu Pengenalan.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Lama tidak menulis adakalanya memenatkan minda, saya mengakui, saya sebenarnya kehilangan rentak untuk menulis setelah sekian lama tidak mencuba untuk mengatur kalam.

Ketika pelbagai isu menerjah halaman utama akhbar saban hari, pelbagai yang ingin dipandangankan, tapi tidak semudah yang disangka. Berputaran jarum jam mengelilingi masa yang ditentukan Allah, kini kalendar sudahpun menunjukkan tarikh 17 Oktober 2012.

OKTOBER, ya! Bulan ini meninggalkan pelbagai cerita yang masih lagi terngiang-ngiang dalam minda dan fikiran. Khususnya pada dua tahun yang lepas. Inginkan saja saya menulis cerita yang berlaku di sekeliling saya untuk dijadikan satu tulisan yang menceritakan apa yang berlaku di sekitar saya pada ketika itu.

Insya Allah, bermula esok, satu cerita yang berkaitan dengan bulan ini akan saya merajinkan diri untuk menulis, harap ianya menjadi satu bentuk perkongsian yang dapat diambil iktibar.


Comments